Saturday, June 28, 2008

shopping&window shopping

Tasneem pandang sape tu? Semacam je..
Kelmarin sedara mara aku sebelah suami, dtg ke Madinah. Dorg dtg sini utk ziarah sambil bt umrah. Harini dorg btolak ke Mekah setelah 3hari berada di Madinah ni. Masa dorg berada di sini, aku n family jumpa mrk kat hotel bdekatan dgn masjid nabi. Mrk dtg semuanya dlm 10 org cmtu. Seronok tak terkata! Riuh rendah suasana bila kami bkumpul dan bertemu muka. Macam2 hal yg diborak. Paling best ialah.. dorg ada bawa makanan dr Msia utk aku n family. Cuma ada jugakla makann tu yg terpaksa dibuang sbb rosak. Maklumlah, pjalanan dlm flight je dah makan masa hampir 10 jam dr Msia ke Jeddah. Pastu mrk tpaksa naik van dan dtg ke Madinah ni. Gitu gini, hampir separuh hari jugakla.

Tasneem tengah landing atas lantai..berehat lps main..

Bila dorg sampai sini je, keesokan harinya awal2 pagi lepas subuh kami ke hotel. Borak2, dan ambil bekalan yg mertua aku kirim serta sedara mara di Msia. Malam semalam lak, mrk semua dtg ke rumah aku. Aku ajak mrk makan malam kat umah aku. Merasa makanan Arab.. pada awalnya plan suruh dtg lepas Isyak lebih kurg kol 9 mlm. Tp, oleh krn mrk masuk Raudhah.. maka terperangkap ler sampai kol 12 mlm br dpt kuar. Sb masa ni jemaah mmg ler ramai. Jemaah buat umrah mrk semua dtg ke sini jugak. Berasak2.. biasalah.. alhamdulillah akhirnya mrk sampai jugak kt umah aku..

Inilah anak ku yg comel..hihi maa syaa Allah..

Berbaju kurung Mama Tok dia kirim dr Msia
Ttg barang yg org Msia kirim lak, kali ni yg plg bertuah ialah Tasneem anak ku.. Byk giler baju yg diorg kasi. Cantik2 semuanya. Maklumlah, baju dr Msia ni kainnya serta buatannya jauh lebih cantik dan elok dr sini. Baju plg best yg Tasneem dpt ialah 3 pasang baju kurung. Mak mertua aku yg kirim. Katanya ni utk Tasneem pakai buat raya. Tapi, tak sempat raya, malam td sekali lagi aku ke hotel dan Tasneem disarungkan baju tu. Ada lg 2 pasang baju kurung yg belum dipakai. Nanti aku masukkn lagi bila dia pakai. Saje nk buat surprise.. utk raya ni. Tp tgkla cmne..sb takut kalau tgu raya, takut baju tu dah tak muat lak. Sb biasanya budak cpt mbesar.

Sibuk nk usik butang baju dia.Tasneem comel..
first time pakai baju kurung ni..hihi

Tasneem seronok sgt smlm wpn dia keletihan smpi ttido kat bahu baba dia. Tasneem kelihatan sgt comel smpi ada org tgkp gambar dia dan main2 dgn dia. Kami jalan2 ke sekitar kawasan Masjid Nabi. Sekeliling masjid dipenuhi dgn bangunan hotel yg tinggi2, dan juga kedai2 pelbagai jenis. Kami bawa sedara mara ke kawasan mbeli belah. Byk gak yg dibeli, sb dpt tawar harga murah. Jubah dan minyak wangi serta kurma. Mcm2 ada.. tp mrk beli setakat tmampu sb sebahagian wang lg nk diguna utk mbeli belah di Mekah. Harini mrk semua bertolak ke Mekah..
"selamat mengerjakan ibadah umrah"
buat Mami, Cik Dah, Ayah Su, Papa, Abah, Mok Long, Juliani, dan Epi..
semoga kt bjumpa lagi nanti. Jika diizinkan Allah..mudah2an jmpa di Musim Haji atau Ramadhan nanti ye.. sampaikan salam kami buat semua saudara mara di Msia.. semoga jmpa lagi..

Tasneem sedang timbang berat badan..hihi..
suka la main alat penimbang tu..
Smlm aku n family sampai di rumah jam 1 pagi.. punyela penat sbb kuar jmpa dorg dr jam 9 lebih dekat kol 10 mlm.. pastu jalan2 beli2..gitu gini.. dah 12 lebih. Smpi umah je, dah kol 1 pagi. tak sedar jap je masa blalu. Balik umah terus kami tdo kepenatan. Mujur dah solat Isyak kat sana. Harini pula, suami aku dah mula kelas. Cuti dia yg sepatutnya 3 bln lebih, menjadi 1 minggu je. Gara2 dia nk amik kelas short semester ni.. musim panas, maka kene la bkorban..huhu tak balik Msia. Malah cuti pn seminggu je. Kawan2 dia dah sampai Msia dah..

No comments: