Thursday, March 4, 2010

printer mana bagus

salam kasih sayang bt semua yg berada di Msia, Madinah dan seluruhnya. semoga semua sihat dan diredhai Allah..

skrg aku masih berada dlm praktikum. sekelip mata je, dah 7 mgu berlalu praktikum ni. dan tgl lg 5 mgu je segalanya akan berakhir. tu pn kalau dah tolak cuti dan budak2 exam, maknanya tgl lagi 3 mgu je segalanya nak berakhir. sebelum ni pensyarah dah observe aku utk major n minor. so, after holiday.. pensyarah akan observe aku mgkn 2 atau sekali je lagi utk yg last. kalau dapat calon cemerlang.. maknanya last kene observe dgn org atasan lak.

benda best aku rasa, bila pensyarah tulis dalam borang penyeliaan bhw aku ni ada potensi calon cemerlang. wallahua'lam.. aku hanya meneruskan keje2 sehabis baik. selebihnya aku serah pd Allah menentukan nasib. sebenarnya bg aku, rintangan paling besar aku rasa ialah perasaan gugup, bdebar dan gemuruh bila kene menyelia. terutama, kalau tak prepare.. sape tak menggigil.. cakap pn terketar2.. ye tak?


entahlah.. mgu lepas.. lps kene observe, aku berkobar2.. tp mgu ni semangat aku mcm nk down lak. sb masalah printer je.. printer aku ni dakwat da kering. mahal nye la nk beli yg lain. harga ink yg saiz XL utk printer hp 3 in 1 nye dakwat hitam je dah RM115. berbeza dgn printer canon.

menyebut ttg printer ni, sape2 yg ada plan nak beli.. aku suggest belilah brand canon. skrg kalau kat PC Fair, dah murah. siap dorg bt yg letak bekas ink kat luar printer lak tu. baru 200 lebih je siap pasang semua dgn printer baru. kalau printer hp, harga 3 in 1 nye printer mmg murah. tp ink mahal yg amat. jauh beza dgn canon. dulu aku penah bt bisnes printer. yg canon nye aku guna model BJC 1000sp. cap ayam je yg dulu2 nye. tp, dakwatnye teramat murah. siap blh refill. refill lah blh masuk byk2. tak mcm hp.. asyik weng.. weng je. bengang giler kalau guna. kalau dpt beli printer canon yg blh siap pasang bekas ink luar printer lg bagus, kalau ink nak abis.. just tuang je dakwat dalam bekas tu. x payah injek2... mmg selamat.

okla,, aku mcm malas je nk mencurahkan idea skrg. cuaca panas terik. ni pn dah time nk balik sekolah. aku nk balik amik Tasneem... tata

woops!! tlupa lak.. aku akan cuti lg 2 mgu. so.. aku akan balik kg seminggu ni nanti. x sabo nye rasa. aku akan balik kmpg dgn anak. baba tasneem kene masuk maktab cuti 1 mgu ni nanti.. hihi.. baba, selamat berjuangla ye

tak lama lagi aku abis praktikal, pastu masuk maktab utk last.. ada BTN.. exam.. dll. pastu aku free dan bebas. cuma gaji 3 bln ler tertunggak. pastu aku jd pakcik kayo... hoho... tak kayo mana pon.. setaka gaji ada 4 angka... ye, tak.. ok.. tata

No comments: