Monday, November 30, 2009

sempoinya aku..

semua org tau aku ni jenis selamba n sempoi. cuma sesekali aku tpaksa jd seorg pemalu, pendiam, dan agak bsopan di depan org2 ttentu(especially depan member2 suamiku n budak sekelas dgn suamiku). sungguh poyo menjadi diri org lain.. tp nk bt cmne. demi mjaga maruah, airmuka dan haibah suamiku.. it's just a small sacrifice. anyway, tak kisahla.. mmg sepatutnya menjadi wanita perlu kpd pwatakan cmtu. takkan aku nk bsikap selamba dpn mrk2 tu.. nampak lg poyo lah gamaknye..

spjg berada di maktab ni, aku mmg sng nk jmpa suami. maklumlah.. kelasnya xsampai 20 langkah drp kelas aku. selalu jugakla dia menjenguk2 aku. ada aje hal yg mjadi sebab kami bjumpa. cuma ni je peluang nk tgk muka pon. sb kami blainan asrama. tak duduk bsama di luar kampus.

saat plg aku rasa "bere" iaitu muka tebal, ialah tadi. baru jap td aku ke bilik member. tetiba ada sorg kakak ni tegur aku, "awak isteri ustaz Hafiz, ye?". "Alamak!ni yg malas ni. org dah kenal aku sebagai isteri ustaz Hafiz." aku sbnrnya lebih suka sembunyikan title isteri ustaz Hafiz. sb, bila sebut nama suamiku, aku rasa mcm kureng selesa. aku ni jenis selamba. suamiku pulak, agak tkenal dgn thiqah, baik, dihormati dan bg org2 pompuan khususnya yg sekelas dgn dia, mrk rasa segan dgn suamiku. malah, kawan2 aku dan sesiapa shj yg tahu suamiku bekas pelajar Uni. Islam Madinah, mrk akan kata PANDAI, BAGUS, HEBAT dan mcm2 lagi bunyi yg best2... aku lak, cuma produk UM yg x glamor.. herm.. tu yg buat aku kurg selesa.


sblm ni aku mmg mengelak drp bjumpa dgn suamiku. tak pernah aku ke kelasnya, krn takut org tahu aku isterinya. tp, sesekali kes urgent yg xdpt elak, menyebabkn aku kene ke kelasnya dan bjumpa dgn suamiku. bg kawan sekelasku, mrk mmg dah tahu suami aku siapa. dan mrk kenal perangai selamba aku ni. so, aku xkisah ler sgt. suamiku mmg kerap dtg ke kelas.. hantar modul, hantar makanan, mintak copy keje2 dia, mcm2 hal lg.. blh dikatakan dlm sehari mesti ada je dia dtg ke kelasku utk bjumpa. member2 kelas aku yg lelaki semua dah perli2 aku. tp dorg gurau2 jela.. bila aku nk kuar g tandas pon... diorg kata, "haa.. nak jumpa suami lah tu". lawak betul dorg. huhu...


akhirnya, skrg majoriti bdk kelas suamiku dah kenal aku sbg isteri ustaz Hafiz. tak bebas ler aku nk ke mana2 dgn sifat selamba aku ni.. nasib ler labu,,,,,

bcerita ttg kuliah, maktab, assignment, belajar, dll ni.. kali ni aku rasa teramat hepi dpt bsama member2 sekelas. yg lelaki mahupun yg pompuan. kitorg dah tak segan dan semua budak kelas aku jenis selamba bin badak... huhu.. kitorg mcm satu family. cuma dulu je semua malu tsipu2 masa mula2 masuk maktab ni. Skrg, semua mcm kanak2 darjah satu. Sb budak kelas aku mmg nakal2 semuanya. wpn majoriti emak org, bapak org.. tp bila kat maktab ni, kitorg mcm budak baru masuk sekolah. inilah pengalaman aku yg ter "best" sejak 5 tahun terakhir ni.


baru2 ni, kami sekelas ada kelas PJ(pend. jasmani). kitorg kene g padang n main bola baling. lelaki dgn pompuan campur semua main bsama2. syarat asas diajar supaya di sekolah kami dpt mengajar PJ sekiranya diperlukan. kemudian, syarat khusus diketatkan oleh pensyarah supaya kami lelaki dan perempuan tidak bersentuhan antara satu sama lain. atau dgn kata lain.. takde kes "accident". syaratnya ialah, bila pompuan mendekati lelaki pada jarak ttentu yg ditetapkan, maka lelaki kene pass bola kepada org lain pd kadar bilangan 1,2,3. jika tidak, giliran diberi pd pihak lawan. kami ada 2 team yg blawan. 1 team ada 2 lelaki dan selebihnya pompuan. manakala team 1 lg ada 3 lelaki dan selebihnya pompuan. best giler main bola baling. seumur hidup aku, tak pernah aku main bola jaring, bola baling ... huu.. malang betol aku sblm ni. minggu ni aku ada PJ lagi.. in sya allah ada rezki dpt main lg. kalau duk kelas je.. mmg bosan. Pj adalah aktiviti plg best n mampu hilangkan stress belajo...
okla.. nk tito... dah lewat ni. esk ada kuliah lagi. kuliah kdg2 dr 7.30pg sampai 10 mlm. bhenti rehat je kejap2.. mmg sakit kepala jugak. dgn assignment yg btimbun2.. nk bnafas pn ssh... ok.tata semua..

No comments: