Wednesday, May 7, 2008

Pasaraya As-Syarq

Sejak bbrp hari internet umah aku ni server down tu yg blog aku pn beku dan sepi seribu bahasa. Hm, harini baru line ok. Tp, ni pn mcm nyawa2 ikan. Tp okla drpd takde. Hm,, aku ni br sempat nk masukkn post kali ni sbb aku busy je. Pastu time br je free, suami aku ajak kuar beli baju Tasneem dan hadiah cikit utk org. Ni aku ke As-Syarq sbb aku suka g sini. Sini byk pilihan baju mcm2 cantik2 pastu ada jual mainan budak2 so,, senang la tak payah ke byk2 tempat. Kali ni aku tak sempat nk tgkp gambar sesapa kecuali baju2 ni je aku tangkap gambar ni. Sbb nk bt kenangan nanti Tasneem dah besar blh tgk baju2 yg mama n baba dia belikan masa dia kecik. Tasneem dah makin besar.. tinggi,, abis baju dia semua dah senteng(singkat). Bila dia pakai nampak le pusat dia.. so, ni kira satu keprluan la utk kami sbg parents dia.. beli yg dia blh pakai. Kalau tak.. alamatnya masuk angin jela perut dia, tambah2 pakai aircond.. sejuk...

Tasneem ni masa kat sana, dia main2 dgn anak2 Arab. Dia skrg suka berkawan. Dah pandai lambai2 org n buat flying kiss lak tu.. hihi.. ni semua gara2 mama dia yg mengajar.. tak sangka lak dia mudah je nk ikut. Tasneem ni heran betol la, dia tak nk pakai kasut.. mesti nangis.. so,, dia ni bila jalan mana2 asyik kene dukung. yg jd mangsa nya ialah baba dia. Tasneem skrg berat dia dah 10.5kg dah sama mcm berat beras seguni.. baba dia penat dukung dia. last2 aku kata, buka stokin dia, biar je dia jalan kaki ayam.. dalam pasaraya ni. Dia suka je.. stokin dia terpaksa buka sbb takut licin lantai ni. Bila letak je dia kat lantai,, berjalan laju je.

Tasneem ni dah blh lari sikit2.. kadang2 penat gakla baba dia nk kejar.. hihi.. okla ni gambar baju2 yg aku beli.. ada lagi gambar mainan dia dan kasut dia. Ni la akibat jarang kuar membeli,, sekali beli,, kene la berpasang2,, alang2 penat biar sekaligus.. lagipun dah berbulan2 tak beli baju dia..

No comments: