Friday, May 2, 2008

TOYSRUS

Gambar2 ni sempat aku tgkap masa family aku n family Niza ke Toysrus yg baru dibuka kat Madinah ni. Bangunan ni mmg besar dan terletak dlm Hyper Panda nye bangunan. Mcm bersambung kot. Kat sini barang2 semua permainan kanak2 pelbagai peringkat umur. Semua blh dikatakan canggih2 dan mmg mahal giler2.. bayangkanlah, bola getah yg aku penah beli kat tepi jalan kawasan Masjid Nabi harganya cuma 5 riyal, kat Toysrus ni harganya 19 Riyal. Tak ke mahal namanya.. kalau nk bandingkn kualiti.. mmg sama. Sebijik sebijan je rupanya..
Kat sini aku beli brg Tasneem gitu gini je abis dlm dekat 50 riyal jugak. Tu pn yg murah2 je.. Cuma, aku sempat beli buku utk Tasneem study. Yg mahal2 semua tu, aku bg Tasneem main je sambil window shopping. Tak beli pon..
Hm.. mmg geram je tgk mainan kat sini. Mgkn ni tempat anak2 org kaya berhibur kot. Mcm aku ni, cuci mata blh la.. Kat sini mmg lengang. Pelanggan blh kira dgn jari je.. Mgkn sbb terlalu mahal.. tu yg tak ramai bkunjung ke sini.
Belon Tasneem ni warna putih. Dgr kata penjual, harganya 10 riyal. Mahal giler.. tp Tasneem dapat free je belon ni sbb aku beli buku utk dia, pastu penjual tu bg hadiah je. Dia kata "baluuna" iaitu BELON ler..
Tasneem ni payah betul nk tgkp gambar dia. Susah nk pandang kamera, kalau dah asyik tgk benda2 pelik kat sekeliling dia, langsung dia bt tak heran je kt panggil.. mcm2 la anak mama ni.
Masa ke sini, Tasneem sbnrnya baru lepas kene cucuk vaksin MMR. Sempena umur dia dah setahun. Dia kene cucuk ni harganya dapat murah la jugak dr biasa. Harganya 120 Riyal=RM103. Duit Msia skrg naik, kalau tukar ke riyal.. jumlahnya lebih kurg RM100=117Riyal. Jd, oleh krn aku bajet duit cucuk dia 200, maka oleh sbb dpt diskaun, maka dapatla beli mainan Tasneem. Lepas je Toysrus, kami singgah ke Hyper Panda jap cari lauk. Maklumla, stok dapur dah takde.. cuma nk beli baju Tasneem tak sempat. Hari pn makin lewat malam. Tasneem keletihn n ngantuk..

No comments: