Monday, June 22, 2009

borak2 kosong ttg BIG

6 julai 2009 ni, aku kene g program BIG(Bina Insan Guru), anjuran maktab. compulsory!no excuse.. agenda nye.. kayak ke tengah laut(aku kene kat Teluk Kemang, Negeri sembilan). pastu, ekspidisi/ kembara dalam hutan.. mendaki bukit... program ni diadakan 4 hari. semua student KPLI j-QAF akan terlibat dgn aktiviti lasak ni.

program kayak ni, caranya berpasangan lelaki dengan pompuan, kayak ke tengah lautan yg dalam.. diberi baju keselamatan, dan mcm2 peralatan dikehendaki bawa. spt, sun block, kasut getah, swimming cap.. thirt lengan pjg n seluar warna gelap. diberi satu kayak 2 org iaitu laki dan perempuan, krn jika dua2 org pompuan yg berkayak ke tengah lautan.. alamatnya mmg tak sampai. sb teramat jauh... tu pn ramai yg muntah n mabuk laut.. tak tbayang rasanya..

suamiku kat maktab skrg ni, 2 mgu utk taklimat sblm ditugaskan mengajar di sekolah yg bakal diberi nnt. jd, peralatan aku pula... kene tgu dia balik, br leh shopping. nampaknya bgilir2la aku n suami.. sorg kuar, sorg balik n duk umah. skrg suamiku ke maktab.. 6 julai ni, aku lak berkumpul di maktab bangi then naik bas lak ke Teluk Kemang. Aku mesti kerinduan pd Tasneem..

tak lama lagi, adik ipar aku akan blk dr Madinah. Asri n Siti(adikku), akan bt majlis sambut menantu yg tertangguh sblm ni. Siti bjauhan dgn suaminya 9 bln lamanya. Mudah2an Allah permudahkan urusan mrk bdua. sejak aku masuk maktab, join bidang pendidikan ni, jadual aku full jer.. tak sabar jugak nk abis praktikal ni. sb aku dah tak sabar nk bercuti. selain hujung mgu.. aku takde cuti lain.

stp hari rutin harian sama jer... tup!tup!usia aku dah nk 30 tahun.. tua nye aku.. 3 tahun akan dtg... entahla..
aku tetiba takde idea lak nk menulis ni
mana tak nye mata dah macam mata ikan.. lepas makan nasi lauk budu n durian fresh.. punyela sedap.. mata aku dah mula kiok... ngantuk.. len kali jela aku sambung ye..
sblm tlupa.. tahniah buat pasangan fawwaz n dr nurizah atas kelahiran cahaya mata abdul bari.. semoga bahagia semua dunia akhirat.. wassalam..

No comments: