Saturday, August 8, 2009

RINDU --> Hujung mgu yg menyeksakan

Kali ni tajuk post aku adalah RINDU. sbnrnya aku kesunyian and kesepian jer hujung mgu ni. sb suamiku tiada di rumah. Sb tu lah aku terasa rindu. Rindu pd suamiku... mmg dah jd lumrah alam.. bila suami tiada di sisi, akan lahir perasaan rindu di hati dan jiwa seorg isteri. tido tak lena, baring terpusing2.. ada je tak kene. sb tu lah mata aku celik jer wpn jam dah byk kali bg amaran srh tido. Skrg dah pukul 2 pagi. aku sure tak leh lena.. xtau nk btpe bila rasa sunyi.. puas2 ngadap laptop ni, last2 menaip ler dlm blog ni..

Td akak aku n family dia dtg. Tasneem org plg hepi bila sepupunya dtg. Ada ler member dia nk main. Kalau tidak, asyik kene rotan sb buat sepah, main sorg2.. sian jugak tgk dia. Aku tidak sht sejak smlm. Gara2 gigi bongsu tumbuh, habis mulut aku sakit semuanya. Tak cukup lg, sakit melarat ke telinga, terus ke kepala. Smlm, aku tidak dpt tido lena. 4 biji ubat Panadol Active Fast aku telan sejak maghrib sampai ke pagi. Biasanya skt krn tumbuh gigi bongsu tidak seteruk ini. Kali ni Allah benar2 mahu menguji kesabaranku. Suamiku tiada di rumah, aku menanggung sakit sndirian. Makan panadol, tak berkesan(maklumlah.. yg beri kesan hanya Allah, bknlah ubat wpn ubat tu sebab musababnye). Last2 aku sapu minyak panas cap kuda berwarna merah. Pipi aku bengkak krn sakit gusi. tp, malangnya.. sedikitpn aku tak rasa, wpn minyak tu mmg power. Last2, aku tungku.. aku amik garam bukit yg mmg khas aku bt bertungku, aku panaskan.. dan tuam kat pipi kawasan rahang yg bengkak tu. Bila terasa kepanasan Garam Bukit tu.. terasa mcm kebas dan kurg rasa sakit. Aku tertidur sdri..

Mlm ni, alhamdulillah wpn sakit lg, tp mcm sengal2 jer.. kdg2 mmg mcm bdesing jugak kat telinga ni. tp, td aku telan lg sebijik Panadol active Fast, dan sblm tu aku bkumur dgn Listerine.. alhamdulillah ok cikit. Sblm ni, kat sekolah aku.. ada jugak cikgu lain yg alami masalah mcm aku. stp kali gigi bongsu keluar.. sakit bukan kepalang.. last2 mrk semua kebanyakannya ambil jalan mudah, pegi klinik gg dan cabut n buang terus gigi bongsu tu. Kawan aku kata, doktor suggest camtu.. lagipun gigi tu tiada faedahnya.. herm.. bg aku sayang nye nk cabut gigi yg br nk rasa hidup dlm mulut aku ni. mmg ler sakit.. tp mcm takut jugak nk bedah gusi n kuarkan gigi bongsu ni.. aku tidak pernah cabut gigi di klinik spjg hidup aku. Dulu masa kecik2, aku cabut sdri je gigi susu yg ada. skrg, bila dah dewasa.. aku belum pernah cabut gigi. Sb, alhamdulillah gigi aku tiada masalah kerosakan. semua cukup, tiada berlubang, dan aku tidak pernah alami sakit gigi spjg hidup ni, kecuali disebabkan kuar gigi bongsu, dan pernah 1 kali dulu aku nye gusi bdarah. tu pn cuma sb plak gigi menebal.. kes tu berakhir bila aku cuci gigi 6 bln sekali. Tu kes paling teruk pernah aku alami.. tp skrg.. aku sakit stp kali gigi bongsu nk kuar..sebulan sekali dia tumbuh.. kdg2 2,3,4 bln.. br dia tumbuh lagi...

mmg stp kali dia nk membesar.. nk kuar.. aku akan sakit sesakit sakitnye.... ya Allah, ampunilah dosa aku. ujian sekecil ni pn aku tak mampu tanggung.. aku harap ianya berakhir cepat. jika tidak,, aku mgkn akan bt pembedahan gusi dan kuarkan gigi bongsu tu dan buang... tak tahan rasa sakitnye..

No comments: