Saturday, July 11, 2009

BIG

alhamdulillah.. aku berjaya mengikuti program BIG(Bina Insan Guru) di Teluk Kemang, Negeri Sembilan. berkayak ke tengah lautan dan membuat terjunan 20 meter ke bawah.. terus tenggelam ke dalam laut.. dan timbul semula.. mcm2 yg aku tempuhi spjg 4 hari 3 malam di sana. Pelbagai aktiviti spt LDK(Latihan Dalam Kumpulan), kembara juga diadakan. Namun, krn aku tidak sihat maka ekspedisi mendaki bukit, masuk hutan.. aku tidak ikuti. melalui apa yg aku ikuti.. aku blh kata ianya sgt best!!!


perkara paling melucukan, aku bersama rakan2 sekumpulan "Cendekiawan" dikehendaki buat persembahan dikir barat pada malam akhir program tu. So, masa tu kami berlatih bsungguh2.. siap hampar tikar n berlatih tepi pantai... punyela bsemangat! hihi.. kami mmg target nk dapat no satu kalau blh.. alang2 usaha.. mana tau ada rezki,, blh dpt no 1... dapat hadiah.. tp, pd malam persembahan, tetiba je semua mcm gelabah.. ada jugak bt kesilapan. tp paling mengejutkan.. kumpulan aku dapat no 2... huahuahaha.. tengkezut semuanya.. kumpulan kami bt persembahan dikir barat tajuk berkaitan program BIG n kami gabungkan bahasa Arab dengan loghat Kelate.. tu yg menggemparkan dewan.. alhamdulillah semuanya dah pn berlalu..

bila balik je drp BIG,, aku mmg tak sabar nk jumpa anak kesayangan ku... Tasneem. dan tak lupa pd suami yg aku cintai. Namun, kepulanganku takde sape pun yg sambut. Tasneem duduk di rumah mama tok.. Baba nye pula mengajar masa tu. dia kat sekolah...
so, bila balik umah dalam keadaan penat.. tentu tak sabar nk letakkan badan yg mmg tak berapa sht ni. batuk yg teramat teruk... mbuatkan rasa tidak selesa.. malangnya, katil pula tidak bercadar.. entahlah.. aku tak tahulah kenapa... terasa bengang jugakla sedikit.. aku rasa, aku balik umah pn... mcm tak balik.. sedih je.. takde sesapa meraikan kepulangan aku..

aku cuba lelapkan mata di ruang tamu... baring atas lantai jela.. lg best.. sejuk2.. pusing kanan, pusing kiri.. tak blh lak nk lelap mata ni.. last2 aku kuar umah... aku jalan2... bawa diri.. utk tenangkan pikiran. aku ke kedai makan... aku makan chicken grill complete set.. n minum jus belimbing susu.. sbnrnya aku takde selera nk makan sb penat. tp entahla... mgkn emosi tak brp stabil.. jd aku makan jugak.. sb nk duk kat kedai n berehat... kat umah.. sebijik nasi utk dimakan takde.. lauk lg la takde... herm.. nasib lah badan.. jd org pompuan.. takde layanan.. best lg jd lelaki agaknye... nk makan, bini serve.. nk tidur.. bini serve.. urus anak.. bini jugak.. pegi keje.. bini lagi... hem.. mcm2 tugas bini.. tugas laki, ape ler sgt ek?

kalau cakap bab laki n pompuan.. kang ramai ler yg komen aku. sukatilah ni blog aku.. kan? ni tempat aku nk lepaskan rasa bengang, suka, tension dan apa2 ler... kalau rasa tak suka.. takyah ler buang karan.. baca blog aku ni.. ye tak? huahuahua.. mau berapi la sape yg makan cili di luar sana tu...? lebih2 lg org laki..

baru2 ni aku tulis ttg suami aku.. mmg aku byk kutuk dia melalui cite2 tu.. tp dah tu yg aku bengang.. aku tulis jela.. tp, laki aku ok jer... dia kenal perangai aku. takde lak dia sound aku.. kalau dia baca pn.. dah mmg tu yg benar.. dia diam je biasa nye.. bkn aku reka cerita. ala... laki bini gaduh.. biasalah tu.. sehari pn tak sampai.. dah berbaik semula. cite.. sekadar cite.. ape lak nk kira semua.. bkn hal korang pn..ye tak? laki aku tak pape.. korang lak lebih2...

org hipokrit je yg cite semua baik2.. padahal belakang, mengutuk sakan jugak... huahuahua.. entah2 member laki aku yg komen aku, kot.. jgn marah la yek.. heeee

sbnrnya, hidup aku ni biasa2je.. jenis selamba. gaduh ke, apa.. yg baik, yg buruk,, semua tu asam garam kehidupan. so, jgnler korang yg baca cite aku ni.. feeling lebih2.. aku tak penah gaduh dgn laki aku lebih dr sehari.. merajuk2 tu biasak ler... dah mmg perangai org laki mcm yg aku cite tu.. nk wat cmne.. mengaku jela.. sape yg dah kawin.. lebih 3 tahun... mesti tau nye.. yg poyo ni, yg tak kawin.. yg baru kawin.. tu ler yg feeling lebih2... appadaaa...

aku cite yg benar.. so, kalau ada laki yg perangai nye kureng tu... sedar2 la.. ada bini, hargailah.. bg aku, aku terima je laki aku seadanya. yg aku bengkek sebenarnya.. dgn mertua aku.. nk bt cmne.. dah tak puas nk manjakan anak.. iye tak? hoho.. kdg2 bkn ape.. jd bini bosan jugak... kalau laki asyik berkepit dgn makbapak dia je.. org lain ada makbapak gak.. takde pn cenggitu.. entahler belalang.. belum kene, belum tau.. ok.. babai.. nk wat assignment lak.. wa chow!

No comments: