Thursday, July 30, 2009

knp tak kawin2..


harini nmpknye aku tlebih rajin menulis blog. aku sbnrnya kepenatan n selalu je ada mslh tido. td aku nk lelap.. si kecik pula tak tido. sambil dia tgk laptop rncgn kartun n zikir yg aku psg.. sambil tu aku curi masa utk tdo jap. penat wooo balik sekolah. tghari buta cenggini.. kepala mau pecah! sedap2 aku tdo.. tiba2 anak aku pgl.. "mama!mama! nak lagi..nak lagi....." herm.. sakit otaxx aku tkejut bila dia tepuk muka aku dgn tapak tgnnya yg kecik tp power! "budak ni.. br je aku rasa nk bdengkur.. dah dikejutnye aku..huuuhhuuuu... frust tol", bisik hati aku. nak tak nk.. aku pasang lagi cite lain.. sampai dia dah tak larat tgk.. aku tidokan dia dlm buai..

Actually, aku nk ajukan soklan pd pbaca semua. terutama yg masih bujang n single. bg yg single but not available.. im not going to ask such question. sb aku sure.. dorg will get married sooner or later. one more thing, aku nk ajukan soklan tu khas bt lelaki yg single, bkerjaya, bkemampuan utk kwin, but seems like not interested to marry.. (betol ke, ayat aku ni). cengginila.. nape ek, org laki ramai yg tak kawin, sdgkan semua dah cukup syarat. Apa punca nye? susah ke nak cari calon isteri? atau, diri rasa kurang?kalau rasa cenggitu.. apa sb rasa gitu?apa alasan kata gitu?


aku ada ramai member yg single and available. anytime, anywhere.. dorg blh trma if anyone out there is looking for a good muslimah. may be i can help.. if u really need. aku kdg2 sian tgk member2 aku (muslimah) yg menanti kehadiran lelaki sejati. aku lak, nk recommend kat dorg pn.. aku lak takde member laki yg sdg mencari calon isteri... pening aku dibuatnye. wahai kaum lelaki bujang.. cubalah cari peluang utk kahwin. kikislah sikap atau rasa diri kalian kurang. sbnrnya kaum muslimah di luar sana.. tidak kisah siapa dan apa gerangan kalian. asalkan kalian ada agama, tau agama, amalkan agama.. dan bkemampuan.. dorg sanggup menjadi isteri. kdg2 aku sian jugak tgk org yg belum kahwin dan ada keinginan nak kahwin. mrk cuma blh kata.. blm sampai jodoh, blm sampai seru.. knp ini terjadi? susah ke nak kawin?belum cuba, belum tahu.


aku ada kenal bbrp org lelaki yg ada background agama yg kuat, yg tidak merokok, yg sihat dan bkemampuan. tapi, mrk ni... tidak tbuka hati utk bkahwin. aku jd hairan jugaklah... sampai bila nk membujang. bak kata pensyarah aku di maktab, "awak tunggu apa?umur dah 33 tahun pn belum kahwin?". sblm ni, aku pnh dengar, sbnrnya laki tu pernah nk mdekati kawan sekelas aku di maktab. tp malangnya kawan aku tu dah bpunya. wpn single tp not available. dah jd tunangan org.. mmg la kwn aku tu ada rupa jugak. kecik molek org nye.. tp ada je yg lain.. sbnrnya lelaki ni terlalu memilih ker? atau ada masalah apa sbnrnya? kalau org dah bpunya.. cari jela yg lain. nape nk give up lak.. malu? tak wajar la malu.. kalau benda camtu. tak pn.. gunakanla org tgh utk cari kan.. susah ke? so, kali ni aku nk war2kan.. if ada sesiapa yg betul2 nk kawin.. especially lelaki, blh la bgtau. aku ada member yg masih single. rupa n saiz badan tu... harap jgn la demand sgt. stp org ada bagus n kurangnya.. so, harap cuba ler mencari.. perempuan ni, segan nk mulakan dulu biasanya. kalau lelaki tak mulakan...

aku dulu sblm kawin mmg tak mencari pn.. tetiba jodoh tu dtg.. dan aku lak.. terima jer.. usia pn lain2.. tp bila kawin, ok jer.. usia tu tak penting. yg pompuan jgn pk sgt takut kawin laki muda. lelaki lak,, jgn takut pk kawin pompuan lebih tua. pastu.. yg bujang jgn takut kawin dgn si janda.. yg dara jgn takut kawin dgn duda.. cuma, yg laki org tu.. takyahla gatal nk usik bini org.. yg bini org takyahla nk gatal dgn laki mana2.. kan? hidup ni kejap jer.. ada peluang kawin.. kahwinla.. wpn mmg biasalah pselisihan faham dlm umahtangga tu.. asam garam kehidupan. tak kahwin pn ada masalah. hidup mana yg takde rintangan.. ye tak?

cuma dlm post aku kali ni, aku nk sampaikan kepada kaum lelaki.. kahwinlah.. lupakan cinta lama yg tak kesampaian. lupakan rasa tidak bkemampuan, lupakan rasa malu tidak diterima suatu masa dahulu.. hidup ni harus ke depan. makin lama usia btambah. dan.. paling penting.. kasihanilah pd muslimah yg sepi dan sunyi bsendirian. menantikan kehadiran kalian yg dianggap mrk sbg putera penyelamat maruah mrk. bila kahwin, maruah wanita lebih terangkat. dirinya rasa selamat. ada tempat blindung, bermesra dan bermanja. hilangkan kesepian muslimah dgn menjadikan mrk suri di hati.. ok?

No comments: