Wednesday, April 16, 2008

Harijadi Tasneem

15 April 2008, genap umur Tasneem setahun. Tak sangka, jap je masa blalu. Hari Lahir Tasneem tidak disambut dgn apa2. Cuma sekadar mengingatkan aku ttg keadaan dlm hospital semasa proses melahirkannya. Aku dgn Tasneem kurg sht bbrp hari kblkgn ni. Aku semacam tak sdp badan dan selsema. Tasneem pn sama. Jd, tak dapat nk sambut Birthday dia. Biarla, nk bt camne. Takde rezki nk buat. Nak masak utk mkn sdri pn tak larat. Ini kan pula nk ajak org..

Smlm Niza call. Tp aku tak dgr. Mgkn masa tu aku sdg tido. Tak lama pastu, Bob pula call Hafiz. Katanya, nk dtg umah. Aku yg tak masak ape2 ni, segan jugak org dtg tak hidang apa2. Lalu, Hafiz beli nasi je kat kedai bdekatan. Nasi kambing dgn ayam Faham(Bakar). Sbb aku tau Niza tak suka juadah kambing. Jd, kami mkn bsama2 lps maghrib. Kbetulan, kami mmg kelaparan, umah takde pape. Niza pula nk dtg. Jd, ni peluang bg aku mkn nasi kambing kesukaan aku. Niza dtg sekeluarga, ziarah kami. Dia siap bawa air pepsi dgn jus campuran. Punyela sedap. Aku cuma bt air koko susu je. Kami mkn bsama2 sambil borak2. Senyap2, rupanya Niza dtg dgn hajat. Dia ucapkn Selamat Harijadi Tasneem. Sambil mhulurkan hadiah utk Tasneem. Comel beg kertas berisi baju skirt yg dia bawa. Sukanya kami, terharu je rasa. Yela, time tak sht ni ada yg menjenguk, siap bawa hadiah lak. Terima Kasih Niza, Bob and adik Fateen..

Secara tak sengaja, walaupun takde kek, atau juadah best2, Harijadi Tasneem diingati wpn tidak disambut. Kehadiran mrk sekeluarga, yg cuma sebentar, cukup mbuatkn kami gembira! Jazaakallahu khairan kathira.. Amin. Nanti aku masukkn gambar masa mrk dtg ni.ok

Sahabat..
Bersama kita tumbuh, Bersama kita tertawa, Bersama kita menangis, Bersama kita berlari,
Berbaris rapi menggapai mimpi
Melukis tiap tawa dan sepi
Merangkai waktu jadi memori rindu
Kita adalah satu selamanya
Dalam satu kata yang berarti segalanya,
Kita adalah pelangi,
Kita adalah puisi,
Kita adalah sayap sang peri,
karena sampai kini dan nanti,
Kita adalah Sahabat Sejati...

Friendship Never End

as summer leaves and autumn replaces
time will melt in our hands
still friendship never ends
as a distant dying star deliver its ray
it will sleep and fade away
still friendship never ends
as my tea can not be warmer again
i will find that outside is serene
still friendship never ends
as the passed years start to fly
they will show us a little lullaby
still friendship never ends
and as the moment comes to separate us
we will know that it is just a must
still friendship never ends

No comments: