Saturday, March 29, 2008

Selamat Hari Jadi 'Aqeel

Happy Birthday
Khamis, 27 Mac 2008 umur Muhammad 'Aqeel genap setahun. Slps solat Isyak, lebih kurg jam 9 mlm, aku ke rumah Kin, ibu 'Aqeel.

Sambut harijadi dia. Semua kwn2 yg tgl bdekatan dijemput. Aku, Niza, Ela, Hajar Tok Don dan Kak Imah turut dijemput. Masa ni, Tasneem br sembuh sket demamnya. Aku dijamu dgn pelbagai hidangan. Kek coklat, mihun gorg, mee spagetti gorg, koktail, agar2, keropok, coklat, birthday cake 'Aqeel, syrup ice, teh panas, mcm2 lg. Bhgn lelaki juga meriah. Setelah dihitung satu persatu, yg hadir semuanya 18 org tetamu, dan tuan umah 3 org. Jd adalah 21 org masa tu. Meriah sgt2, best jmpa kengkawan smbil mkn2. Cantik hiasan umah masa sambut birthday 'Aqeel ni. Kin sempat hias langsir dgn belon2 dan background. Tasneem mlm tu, tiba2 je bdn mcm pns semula. Jd aku tak dapat dok lama. Jap je aku ke sana, dah balik. Tp sempatla mkn semua yg ada.
Tak lama lg, 15 April ni lak, harijadi Tasneem. 2 mgu je lg. Pd mulanya mmg aku plan nk bt jamuan. Tp aku rasa mcm keadaan tak mengizinkn je. Sbb bulan April ni ramai nk dtg umah aku. Yela, umrah br mula. Kerajaan Saudi ni br je buka visa utk sesapa nk bt umrah. Kwn ayah aku nk dtg mgu dpn, pastu jiran mertua aku pn nk dtg, dan makcik aku sebelah suami aku pn nk dtg. Aku agak sibukla nk masak, dan bersiap2 utk sambut dorg. Bajet pn mcm kene spend jugakla. So, aku dgn suami rsa mcm tak dpt je nk sambut. Kalau sempat pn, mgkn tgkp gmbr Tasneem jela, kot. Ntahla.. aku malas nk pk lg. Sbb Tasneem pn br sembuh demam, aku br je rasa hilang penat.
Aku cuma harap aku sht, dan semua ahli keluarga aku sht. Spy tetamu yg dtg dr jauh tu nnti dapatla aku layan dgn baik. yela, org dtg jauh2, seganla kalau aku tak lyn elok.. Aku harini br tulis blog sbb semalam seharian internet server down je. May be sbb expired. Harini br dpt guna semula. Takpela, aku pn rehat sket. kalau tak asyik ngadap skrin komputer ni je. Cuma aku blm smpat tgk abis citer Sindarella.

No comments: