Thursday, March 27, 2008

Tasneem Demam



Ni gambar Tasneem tgh demam. Dia tetap cergas mcm biasa, wpn bdn panas. Rambut dia agak tak terurus sket sbb masa ni aku asyik ramas air asam jawa dan sapu2 kat kepala dia. Tu yg rambut dia jd camtu. Kelmarin hari Selasa, Tasneem tiba2 je panas badannya. Aku ingt dia panas sbb aircond tak kuat. Tp tnyata aku silap, sbb aircond mmg aku dah pasang kuat. Mgkn jugak sbb terlalu sejuk aircond dia jd demam. Sb dia tak suka selimut. Aku sdri tak tahan sejuk aircond. Dia lak tak selimut.

Aku rasa tak sedap hati, n mula gelabah. Tasneem demam sederhana pns. Aku gelabah sbb takut demam naik mengejut. tu je.. so, mlm selasa tu Baba Tasneem bawa Tasneem gi Hospital Ahmadi . 'Ammu Zul bawakan dia. Mekasih 'Ammu Zul. Pastu hari Rabu, Baba Tasneem tpaksa miss kuliah. Sb aku risau kalau panas dia tetiba naik mengejut, sedangkn aku sorg2 kat umah. Nak mintak tolong, bkn ada jiran kt sini. Yela, kat sini msg2 jenis bt hal sdri. Aku nye jiran kengkawan Msia je, tu pn jauh.

Spnjg dia demam, aku ni tak henti2 lap bdn dia, kepala dan semua. Lap dgn air asam jawa. Petua nk sejukkan badan. Pastu aku masak air barli. Dia minum bancuh dgn susu, and nestum.

Tengahari smlm lak, Niza n family dia dtg umah. Ziarah Tasneem. Tasneem suka je adik Atin dtg. Dia geram je tgk adik Atin . Comel baju Fateen smlm. Niza dtg umah aku siap bawak al-Waha. Best sgt2.. tp aku ni segan je. Org dtg umah aku, dia yg jamu aku mkn. Aku tak smpt masak. Ngadap Tasneem je, tido pn tak tentu. Tp best sketla dorg dtg. Makan2 borak2.. Tasneem mlm tadi lak suhu dia jap ok, jap panas. Pagi ni baru nampak ok. Alhamdulillah.. tp ubat masih diberi. Ni dalam gambar ni gambar family Niza. Bob, Niza dan Baby Fateen.

No comments: